nopoweradeinusa Posted November 22, 2023 Posted November 22, 2023 (edited) Further Information: Absolutely killer speakers, never thought I would sell them but I'm going to be moving into an apartment in the near future and these are probably going to be overkill, they're already overkill for my bed room. Bought from fellow SNA member @kelossus who takes great care of his gear, and have remained in my bedroom ever since Auditions are welcome! they're set up and ready to go These speakers have pinpoint imaging, amazing soundstage, and their overall presence is incredible, they produce a beautifully natural timbre too, feel like someone would get a lot more out of these in a bigger room than mine! They have up to 500w power handling but they're also 91db sensitive, I've ran them with a primaluna tube amp & solid state and had success with either cosmetically look about like you'd expect speakers from 1996 to look like in 2023, few marks I've attached the photos of, might need some minor TLC but overall sonically they sound fantastic Comes with the original binding post bridge & also some NB cables spade-to-spade jumper cables & original grills/dust covers Local pick up only on these ones, they weigh 52 kg each speaker so postage is probably off the cards. Feel free to message me if you are interested Specifications Type: 2 way, 3 driver loudspeaker system Frequency Response: 42Hz to 20kHz Power Handling: 500W Recommended Amplifier: 30W (minimum) Impedance: 4Ω Sensitivity: 91dB Bass: 2 x 210mm aerogel Tweeter: 1 x 25mm soft dome Finish: jarrah, black oak Dimensions: 1253 x 346 x 425mm Weight: 52kg Year: 1995 Edited November 23, 2023 by nopoweradeinusa price change 1
Dave's Addiction Posted November 22, 2023 Posted November 22, 2023 Truly great speakers. I regret selling mine. GLWTS 1
mfforever Posted November 23, 2023 Posted November 23, 2023 These look absolutely fantastic .... had the baby Duntech Opals which were really good so the Viceroys would be really something beyond that ........ and for the price, some Queenslander is going to be very happy indeed........ GLWTS 1
nopoweradeinusa Posted November 23, 2023 Author Posted November 23, 2023 1 hour ago, Dave's Addiction said: Truly great speakers. I regret selling mine. GLWTS definitely going to regret selling them! 1
Recommended Posts